Mida õppida reisijana koroonaviiruse kriisist?

Kuigi turismisektor tervikuna on koroonaviiruse leviku tõttu väga raskelt pihta saanud, siis tuli taas tõdeda, et need, kes on soetanud oma lennupiletid ja muud reisiteenused reisibüroo vahendusel mitte iseseisvalt online kanalitest, said need kiiresti ja mugavalt oma reisikonsultandi abiga ringi muuta või tühistada. Reisibüroodel on oma partneritega tavaklientidele mõeldud klienditoeliinide asemel suhtlemiseks hoopis teised kontaktid ja kanalid ning seetõttu on infovahetus kiire ja probleemide lahendamine operatiivne.

Mida õppisime käesolevast kriisist?

  1. Ostes reisiteenused reisibüroost, on Sul professionaalne ja personaalne tugi probleemide lahendamisel. Need, kes ostsid reisiteenuse mõne reisibüroo vahendusel, said tõenäoliselt oma reisiküsimustele kiiremini ja mugavamalt e-posti või telefoni teel vastused, kui need, kes pidid tundide kaupa helpdeski järjekorras ootama, närve kulutama ja internetist leitud infokilde kokku panema. Kahjuks ootavad paljud iseseisvalt reisida otsustanud inimesed vastust oma hotellilt või lennufirmalt siiamaani.
    ..
  2. Reisikindlustus on tungivalt soovitatav osta samal ajal mil ostad reisi. COVID-19 haiguspuhanguga vallandunud kriis pani ka kindlustusfirmad tegutsema ning kui algul oli koroonaviiruse tõttu jäänud reisi ärajäämine teatud tingimustel veel kindlustusjuhtum, siis õige varsti neid reegleid muudeti. Juhtus see, et inimesed, kes õigel ajal omale reisikindlustust ei ostnud (soovituslikult reisi ostmise hetkel), jäid vajaliku lisakaitseta. Ei aidanud paraku ka pankade poolt pakutav krediitkaardiga kaasnev soodne reisikindlustus.
    .
    Ostes pakettreisi, lennupiletid või muu reisiteenuse reisibüroost, küsib reisikonsultant tihti ka reisikindlustuse olemasolu ja/või reisikindlustuse vormistamise soovi. Tea, et reisikonsultandil võib olla kümneid aastaid reisiteenuste vahendamise kogemust ning teab seetõttu täpselt, millist poliisi Sulle soovitada. See on tema huvides, sest iga reisikonsultant seisab selle eest, et Sinu reis sujuks meeldivalt ning tõrgeteta.
    .
  3. Ära usu kõike, mida Sulle võõras Jüri või Mari jagab Facebooki reisigruppides. Kuigi palju jagatakse ka täiesti adekvaatset ja kasulikku infot, siis kriitilise tähtsusega info tuleks siiski endal usaldusväärsest infoallikuast üle kontrollida, enne kui mingeid otsuseid tegema asud. Nendeks on näiteks Välisministeeriumi koduleht, Välisministeeriumi Reisi Targalt portaal, ning sihtriigi ametlikud infokanalid. Tasub siinkohal mainida, et ka Väliministeerium soovitab tagasilennuks leida lahenduse mõne reisibüroo abiga.
    .
  4. Võta kuulda ametiasutuste tungivaid soovitusi. Eriti neid, mis kutsuvad üles välisriigist koju tulema ajal, mil mugavaid tagasilennuvõimalusi võib igal järgneval päeval järjest vähemaks jääda. Välisriigis piiri taha või karantiini teadmatuks ajaks kinni jääda ei ole ka kõige ekstreemsemale reisisellile meeldiv kogemus. Kahjuks jäid nii mõnedki reisijad korduvatest üleskutsetest hoolimata pigem äraootavale seisukohale. Kui pakettreisi ostnud reisijatele on andnud reisikorraldaja kinnituse, et toob nad igal juhul koju, siis iseseisvalt rändajad olid sellisest lõksu jäämise ohust veelgi rohkem mõjutatud.

Eks tagantjärgi oleme me kõik targemad – ka reisibürood. Seetõttu, kui olukord reisimaailmas taas normaliseerub, soovitame Sul reisi planeerida koostöös mõne tuntud reisibürooga. (Individuaal)reisi võimalusi näiteks järgmiseks aastaks võid uurida juba praegu – kirjuta oma soovist info@mainortravel.ee.

Olgem terved ja reisigem turvaliselt!

Autorist

client-photo-1
Mihkel Luur
Mihkel on Mainor Traveli arendus- ja turundusjuht alates 2019. aastast.